Scopul acestui tutorial este de a prezenta elemente de baza cu privire la dezvoltarea de aplicatii mobile Java. Pentru a exemplifica notiunile prezentate se construieste o aplicatie simpla de tip HelloWorld.
Resursele necesare pentru dezvoltarea proiectului sunt de tip open-source si pot fi descarcate de pe Internet:
- mediu de dezvoltare vizual care sa includa platforma Java ME (Micro Edition); acesta nu este obligatoriu, deoarece sursele pot fi compilate si din linia de comanda; exemplul descris in acest material este realizat in NetBeans; acest mediu, ajuns la versiunea 6.5.1, poate fi descarcat de la adresa http://www.netbeans.org/ si desi exista mai multe pachete trebuie ales acela care contine tehnologia Java ME; cel mai putin complex mediu de dezvoltare vizual utilizat pentru aplicatii Java mobile este inclus in Sun Java ME Software Development Kit (http://java.sun.com/javame/sdk/index.jsp)
- emulatoare de dispozitive mobile care suporta aplicatii Java; un astfel de emulator este deja integrat in distributia de Netbeans; dispozitivul simulat este unul generic; daca se doreste testarea aplicatiei intr-un mediu cat mai apropiat de dispozitivul urmarit atunci se utilizeaza resurse puse la dispozitie de producator; de exemplu pentru dispoztive de tip Nokia, o sursa de SDK-uri (Standard Development Kit) pentru diferite generatii si modele este forum.nokia.com;
Prentru a crea proiectul aplicatiei, in mediul NetBeans se alege File -> New Project si din categoria Java ME este selectat un proiect de tip Mobile Application.
emulatorul utilizat; implicit, daca s-a instalat doar NetBeans, fara alte SDK-uri, este disponibil doar Sun Java Wireless Toolkit 2.5.2 for CLDC; tipul de dispozitiv mobil (ecran color sau monocrom, cu tastatura qwerty) configuratia dispozitivului; pentru acest proiect se alege CLDC-1.0; CLDC sau Connected Limited Device Configuration reprezinta un standard ce descrie caracteristicile hardware ale dispozitivului mobil; versiunea 1.0 a standardului descrie un dispozitiv cu 128 KB pentru masina virtuala Java, 32 KB pentru memoria dinamica, interfata vizuala limitata si cu capacitatea de a se conecta la o retea de date; acest standard este definit de un consortiu din care fac parte marii producatori de dispozitive mobile pentru a ajuta dezvoltatorii de software sa stabileasca limitele dispozitivului ce va rula aplicatia; de asemenea, aceste setari au impact si asupra modului in care proiectul va fi compilat; profilul dispozitivului; pentru acest proiect se alege MIDP-2.0; MIDP sau Mobile Information Device Profile reprezinta o extensie a configuratiei hardware (CLDC) ce descrie caracteristicile sofware ale dispozitivului cu referire la framework-ul disponibil si la masina virtuala Java; combinatia aleasa (CLDC-1.0 si MIDP-2.0) este valabila pentru mai mult de 75% din dispozitivele mobile produse dupa 2005.
import javax.microedition.midlet.*;
public class MidletHelloWorld extends MIDlet {
}
public void pauseApp() {
}
public void destroyApp(boolean unconditional) {
}
}
supradefineste metodele abstracte:
startApp() – functia starter a aplicatiei; se executa prima, dupa initializarea instantei MidletHelloWorld pauseApp() – functia este executata la aparitia unui eveniment ce implica blocarea aplicatiei de tip MIDlet; un scenariu des intalnit pe un dispozitiv mobil contine receptionarea unui apel telefonic in timpul executiei aplicatiei; destroyApp() – functia de inchidere a aplicatiei; este executata la terminarea aplicatiei si contine rutinele de eliberare a resurselor; are rol asemanator functiei destructor;
{
}
import javax.microedition.lcdui.*;
import javax.microedition.midlet.*;
public class MidletHelloWorld extends MIDlet {
private Display display = null; //referinta la managerul vizual al aplicatiei
public void startApp() {
if(display==null)
}
public void pauseApp() {
}
public void destroyApp(boolean unconditional) {
}
}
import javax.microedition.midlet.*;
public class MidletHelloWorld extends MIDlet {
private Display display = null; //referinta la managerul vizual al aplicatiei
private TextBox tbMainForm; //TextBox pentru a afisa mesajul de salut
public MidletHelloWorld(){
tbMainForm = new TextBox("My First MIDlet", "Hello World !", 100, 0);
}
if(display==null)
display = Display.getDisplay(this);
display.setCurrent(tbMainForm); //activarea formularului
}
public void pauseApp() {
}
public void destroyApp(boolean unconditional) {
}
}
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu